FAQ



VRAAG: Wat zijn de verzendkosten?
Er zijn GEEN verzendkosten. Al onze artikelen worden GRATIS verzonden.

VRAAG: Is de BTW inbegrepen?
Ja, in al onze prijzen is 21% Nederlandse BTW inbegrepen. Bedrijven of verenigingen kunnen deze BTW eventueel terugvorderen (bedrag is op de factuur gespecificeerd).

VRAAG: Moet ik een account aanmaken om te bestellen of betalen?
Nee, wij houden het graag eenvoudig en duidelijk. Zie "Hoe werkt het" voor meer informatie.

VRAAG: Is levering buiten Nederland mogelijk?
Nee, bestellen is uitsluitend mogelijk voor levering binnen Nederland.

VRAAG: Ik heb mijn bestelling ruim binnen 10 werkdagen ontvangen, hoe kan dit?
De opgegeven levertijd is een maximum. Eerdere levering is mogelijk maar wordt niet gegarandeerd.

VRAAG: Ik heb op donderdag besteld. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bij betaling per iDEAL geldt een levertijd van maximaal 10 werkdagen (het weekend telt niet mee).
Bij zelf vooraf overmaken begint de levertijd van maximaal 10 werkdagen pas als je betaling bij ons bijgeschreven is. Dit zal dus langer duren.

VRAAG: De 10 werkdagen zijn om, maar ik heb nog niets ontvangen. Wat nu?
Informeer ons via de pagina "Service & Voorwaarden" en wij lossen de situatie op.

VRAAG: Ik heb na bestelling geen bevestiging per email gekregen, hoe kan dit?
Na afronden van het bestelproces wordt er altijd en automatisch een bevestiging per email verzonden. Als je deze email niet binnen enkele minuten na bestelling ontvangt, neem dan contact met ons op via klantenservice@lasergifts.nl. Wij zoeken het uit en lossen het op.

VRAAG: Krijg ik korting bij grotere aantallen?
Vanaf 25,00 Euro krijg je automatisch 10% korting over het totaalbedrag. Daarnaast zijn er enkele producten waarvoor staffelprijzen gelden (aangegeven bij het product).

VRAAG: Hoe kan ik betalen?
Je kunt via iDEAL of via ZELF vooraf OVERMAKEN betalen. Andere betalingsmogelijkheden zijn niet beschikbaar. Zie de pagina "Betaalmethoden" voor nadere informatie.

VRAAG: Waarom moet ik vooraf betalen?
Omdat wij onze producten zo goedkoop mogelijk willen aanbieden. Bij achteraf betalen is er altijd een kleine groep wanbetalers. De kosten hiervan verhogen de prijzen. Dat vinden wij niet eerlijk.

VRAAG: Is graveren met lasertechniek gevaarlijk?
Nee. Op basis van een natuurkundig proces wordt met de modernste techniek een zeer sterke lichtstraal gemaakt. Deze lichtstraal laat niets achter op het materiaal.

VRAAG: Hoe lang blijft de gegraveerde tekst zichtbaar?
Een met laser gemaakte gravure vormt een vast onderdeel van het materiaal en zal minstens zo lang meegaan als het artikel zelf. Dit in tegenstelling tot druk- of printtechnieken.

VRAAG: Is een ander lettertype mogelijk?
Nee, afhankelijk van product en materiaal hebben wij voor een vast lettertype gekozen dat goed uitkomt bij het betreffende artikel.

VRAAG: Kan ik op de achterzijde een andere tekst laten graveren?
Nee, de artikelen welke 2-zijdig gegraveerd worden (zoals naamhangers, identificatieplaatjes en penningen) bevatten aan beide kanten dezelfde tekst (dus voorzijde is gelijk aan achterzijde).

VRAAG: Kan ik meer leestekens opgeven dan het aangegeven maximum?
Bij het maximaal aantal leestekens (per artikel aangegeven) is de tekst technisch goed realiseerbaar en naar onze mening voor de meeste mensen leesbaar. Maar je kunt tot 2 leestekens meer opgeven. De tekst wordt dan kleiner. Dit kan zeker bij al kleine letters een minder goed resultaat geven.

VRAAG: Er staat een spelfout in de gravure, wat nu?
Ontdek je voor levering dat je zelf een fout in de opgegeven tekst hebt gemaakt, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via klantenservice@lasergifts.nl (met opgave van het bestelnummer). Misschien kunnen wij nog ingrijpen in het productieproces.
Ontdek je na levering een fout in de gegraveerde tekst, neem dan via de knop "Service & Voorwaarden" contact met ons op. Als wij een spelfout gemaakt hebben lossen wij dit uiteraard snel en kosteloos op, heb je zelf een spelfout gemaakt dan lossen wij dit ook graag op (wel vragen wij in overleg een redelijke vergoeding voor te maken kosten).

VRAAG: Kunnen jullie het artikel als kado verpakken?
Nee, want dan kun je het artikel en de gravure niet meer controleren. Wel kun je bij de meeste artikelen een los kadozakje tegen meerprijs meebestellen. Je kunt dan eerst het artikel controleren en daarna zelf in het kadozakje doen.

VRAAG: Hoe sluit ik het meebestelde kadozakje?
Een sluitsticker van www.LaserGifts.nl wordt standaard meegeleverd.

VRAAG: Waarom wordt het meebestelde kadozakje opgevouwen toegezonden?
De kadozakjes zijn groter dan de verzendverpakking en worden daarom 1 maal gevouwen.

VRAAG: Kan ik in plaats van een set van 2 stuks ook één stuks bestellen?
Nee, dit is niet mogelijk. Een artikel dat als set aangeboden wordt kan enkel als set besteld worden.

VRAAG: Zijn de naamhangers compleet met een ketting?
Ja, een lange 76 cm ketting wordt los meegeleverd.

VRAAG: Kan ik ook een kortere ketting bestellen?
Nee, wij leveren één maat ketting (maar wel de langste). Deze kun je zelf inkorten als je wilt. Een gebruiksaanwijzing vindt je op de pagina "Ketting inkorten".

VRAAG: Is er een alternatief voor de gelakte ketting?
Ja, je kunt altijd kiezen voor een RVS stalen ketting (gratis keuze).

VRAAG: Van welk materiaal is het identificatie plaatje gemaakt?
Zie het kopje "Productinformatie" (menu links) voor alle materiaalgegevens.

VRAAG: Hoe maak ik de penning vast aan de halsband van mijn kat?
De penning wordt met voorgemonteerde splitring (sleutelring) geleverd. Deze maak je vast aan de ring van de halsband. Dit geldt uiteraard ook voor honden.

VRAAG: Hoe maak ik een bagagelabel aan mijn koffer of tas vast?
Elk label wordt geleverd met zowel een flexibele, kunststof klemband als een korte RVS ketting. Je kunt naar keuze één van deze beide gebruiken.

VRAAG: Hoe maak ik de sleutelhangers vast aan mijn sleutelbos?
Per sleutelhanger wordt een korte RVS stalen ketting los meegeleverd. Je kunt of deze ketting door je sleutelring halen of je sleutels aan de ketting rijgen.